Frågor och svar om felanmälan

Hur felanmäler jag något i min lägenhet, i fastigheten eller i hissen?

Föreningens fastighetsförvaltare heter ADB fastighetsservice. Det är till dem du felanmäler problem i din lägenhet eller andra utrymmen i fastigheten.

Telefon 08-664 41 00, telefontid mellan klockan 8.00–11.00 måndag–fredag.

Du kan även felanmäla här på webben.

Är det hissen som är trasig anmäler du det till ManKan Hiss på telefon 0200-22 00 95 dygnet runt.

 

Hur anmäler jag allvarliga skador efter kontorstid?

Om du upptäcker en allvarlig skada efter kontorstid ska du ringa SOS-alarm på telefonnummer 08-454 26 05. Vattenläckage är ett exempel på en allvarlig skada.

 

Kan vår fastighetsförvaltare hjälpa mig med sådant föreningen inte ansvarar för?

Ja, du kan beställa service från ADB fastighetsservice för underhåll du själv ansvarar för. Du betalar för deras tjänster via faktura.

 

Snöröjningen fungerar inte, vem ska jag klaga hos?

ADB fastighetsservice ansvarar för att snöröja föreningens mark, kontakta dem på samma sätt som när du gör en felanmälan, om du har synpunkter på snöröjningen.

För synpunkter eller klagomål på snöröjning på kommunens mark, alltså gatan och trottoarerna, hänvisar vi till Enskede- Årsta-Vantör stadsdelsförvaltning, telefonnummer 08-508 14 000.